Storytelling is de basis van elke beleving. Door middel van een uniek verhaal op maat nemen wij uw gasten mee op reis naar een bijzondere wereld. Maar, daar blijft het echter niet bij. Wij maken uw gasten onderdeel van het verhaal, waardoor wij een blijvende herinnering creëren en de beleving nóg intenser wordt. Uw gasten zullen het terrein verlaten en terugkeren als loyale fans!
Storytelling
Wat is storytelling?
Storytelling vertelt een (emotioneel) verhaal en is in onze belevingsbranche natuurlijk van essentieel belang! Storytelling vormt de fundering voor een attractie, show, experience, restaurant of compleet gebied. Vanuit deze storytelling worden concrete keuzes gemaakt over de verloop en uitstraling van uw project. Door middel van onze jarenlange ervaring kunnen wij u dan ook voorzien van de juiste begeleiding en advies, zodat de juiste beslissingen worden genomen die aansluiten bij de algehele beleving van uw gasten.
U heeft vast wel eens naar een film gekeken of bijvoorbeeld een presentatie bijgewoond en naderhand wist u niet meer zo goed waar dit over ging. Waarom is dat? Het antwoord is simpel, u had er geen emotionele connectie mee. Het deed u gevoelsmatig niet veel. Een emotionele connectie kun je creëren door een verhaal herkenbaar te maken voor uw gasten. Wanneer u het verhaal over menselijke eigenschappen en uitdagingen laat gaan, dan sluit dit beter aan bij de manier waarop ons brein functioneert. Met dit in ons achterhoofd creëren wij ook voor u het beste verhaal wat nog lang zal bijblijven.
Story experts
Ons team van story developers zijn experts in storytelling. Wij hebben lessen gevolgd van de bekende Walt Disney Company en Pixar Animation Studios. Geïnspireerd door deze meesters in storytelling, mochten wij de afgelopen jaren de meest uiteenlopende concepten, projecten en thema’s verwerkt in unieke verhalen en belevenissen die nog lang zullen herinnerd zullen worden.


“Maak uw gasten onderdeel van het ‘verhaal’,
pas dán zal de boodschap mensen raken en aanzetten tot actie.”
Op deze manier creëren wij een blijvende herinnering én, zoals u ook wel weet: goede herinneringen vertellen uw gasten door aan nieuwe potentiële bezoekers!
3 basis-ingrediënten voor een goed verhaal
Wanneer u uw doelgroep ergens van wilt overtuigen, dan zal een boodschap die “verpakt is in een verhaal” meer emotie en dus resultaat behalen. De basiselementen van een verhaal zijn altijd gelijk en passen wij dan ook áltijd toe in onze concepten. Of het nu gaat over Harry Potter, Star Wars of de Fabeltjeskrant, er zijn altijd drie basisingrediënten.
- De hoofdpersoon (protagonist)– de persoon waarmee iets gaat gebeuren.
- Het incident (call-to-action) – er gebeurt iets onverwachts waarna de heldenreis door de onbekende wereld of toekomst begint.
- Het conflict (gebeurtenissen & oplossing)– de gebeurtenissen stapelen op tot een climax en de hoofdpersoon slaat zich er op geheel eigen wijze doorheen.
De kracht van emotie in storytelling
Storytelling is het format dat zich bij uitstek leent om communicatie op het ‘waarom’-niveau mogelijk te maken. Het deel van ons brein dat zich ontfermt over onze gevoelens kent geen taal. Daarom is het onder woorden brengen van ‘waarom’ zo lastig. Zo kunnen mensen lastig de ware reden uitleggen waarom ze van iemand houden. Als alternatief rationaliseren we deze redenen, maar we weten wel dat het ‘goed voelt’. De kracht hiervan is volgens Simon Sinek, schrijver, spreken en expert op dit gebied, terug te leiden naar het feit dat we op het ‘waarom’-niveau het limbische systeem in de hersenen aanspreken, een groep structuren in de hersenen die betrokken zijn bij motivatie, genot en emotie. Storytelling sluit hier naadloos op aan en wij helpen u dan ook graag dit te realiseren, net zoals wij dit voor vele andere parken hebben mogen doen.
Wij creëren de ultieme storyline voor uw thema!